Sunday, April 24, 2011

Makan

Hai.

Tajuk harini adalah 'makan'.

Lately ni aku banyak makan. Bosan je sikit, makan. Tension je sikit, melantak. Ye ye, aku tahu melantak = makan. Marah je sikit, makan. Ngantuk je sikit, makan. Mau badan leh naik cam mak gajah ni. Falsafah hidup bagaikan 'hidup untuk makan..', bukan makan untuk hidup. Goodness.

Meh tengok gambar inspirasi supaya kurang sikit nafsu nak makan tu. Kalau boleh.


Picture was captured 2 months back ago. Haha.
Thanks to Cosmopolitan Magazine for their Valentine's Complimentary Make-over.
The make-over was done at Lancome Counter, Metrojaya Mid-Valley on Feb 13, 2011.

Thumbsup. Itu je aku boleh cakap.

Nak jadi macam dulu balik lah. 2 bulan dulu tu tak lama kan? kata-kata menyedapkan hati. Aku tau aku boleh tapi dengan kerja sekarang. Kau mimpikan je la, nak pergi gym tiap-tiap hari macam dulu. Terloncat sangat sini kat dalam gym tu, berpeluh macam orang berlari 1000m tanpa berhenti. Kejang kaki masuk RPM sejam dua jam sehari lagi blom kira. Dulu memang pulun habis. Sekarang? harapan je lah.

Oh sungguh tidak memberi semangat kata-kata itu.

Next week, we shall start to hit the punch bag. Aku ada masa lagi 3 bulan untuk mengubah fizikal. 3 bulan tak lama sebenarnya tapi cukup waktu untuk menunjukkan sebarang perubahan. Yang penting, emosi kena kental. Hati kena kuat. Misi mesti kena capai. Disiplin yang tinggi, wajib. Ahh, disiplin. Masalah juga ni.

Aku cuba ya, aku cuba.

Jumpa aku lagi 3 bulan dari sekarang sebelum Oktober ni. Bulan yang sangat penting.

Bai.

3 jelly beans:

ashra said...

=) hehe.diet diet juga tau..makan mesti makan..
good luck..!

orenlili said...

ashra, makan? dah terlebih makan dah ni.. :P

LindaRahim said...

gambar skrg? tak kan jauh sgt berubahnye...anyway gud luck yea...

Post a Comment