Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, April 12, 2011

26

Hai.

A very cold morning, letih travel dari Ipoh pon tak hilang lagi. Reached KL almost 10pm. How I wish esoknya cuti. Sempena keputerian aku. Haha. No way. Kau ingat kau puteri raja ke? 

11 April. Pagi. Hari isnin. 

Konon-konon rasa macam monday blues la, tapi apa yang monday blues pon aku tak tahu. Its just a phrase yang everybody keep saying, ulang dan ulang kali. 

Maaf, english aku tak seberapa hebat. Dulu masa SPM, mak pesan belajar la pandai-pandai, tapi aku, memberontak je, tak mahu duk asrama. Akibatnya, result SPM pon agak memberontak. English, B+. Alhamdulillah, bersyukur la tu. Jadi jugak aku seorang manusia yang masih boleh survive dengan kehidupan dunia sekarang. Life's full of challenges and obstacles. Masyallah.

Dulu mama pernah cakap, aku suka melawan. Apa yang dia cuba nasihat, aku susah sangat nak accept apatah lagi nak absorb. Masa tu, aku rasa akulah anak yang paling suka rebel. Yes, rebel. Apa yang dia cakap, tak pernah nak lekat. Tapi sekarang tidak lagi. Everything is a yes, yes and alright, alright for her.

Dah cukup dewasa kot?

26 dah tahun ni. Syukur kepadamu Ya Allah, masih memberi harapan untuk bernafas sehingga ke hari ini. Haritu pon dia(mama) dah bersuara, "bile lagi nak settle down kak long.." Ohh. Itulah ayat yang agak berbisa nak dengar sekarang. How I wish I can tell her, that I want to get marry tomorrow. She always told me that she prays for me to get marry soon.

Hmm.

As for me, doa seorang ibulah yang paling mujarab. Insyallah. I know its time. Its just, I need some time to clear everything and prepare myself to get ready. It no-no easy thing actually. Enough said. Kadang-kadang bercerita tentang kehidupan ni, tiba-tiba air mata nak mengalir je. Kenapa? again I don't know how to answer. Aku memang seorang yang sangat sensatip kot.

Lets move forward. Kita merancang, Allah s.w.t. yang menentukan. 3 things that I always have in mind which is Usaha. Doa. Tawakkal.

May you have a wonderful life Liyana.


Last but not least, Happy birthday to me. 26 years. It is still plain yet cheerful day for me.

0 jelly beans:

Post a Comment